Sunday 28 November 2021

Birthday Vacation

Hai hampaa . Assalamualaikumm . 

Entri kalini nak story pasal short vacay ke Peneng . Sempena hari lahir aku 25 november haritu . 

Planning ekceli dalam 2 minggu sebelum tu tak silap . Aku bebuat tanya kat laki aku , ' boleh tak masa birthday saya nanti saya nak jenjalan ? ' macam biasa laki aku punya jawapan , as suami yang tak pernah hampakan permintaan isteri dia , dia lajuu angguk cakap boleh tanpa was was . Lebar senyum aku masatu tauu hahahah . 

Masatu still aku tak amik serius lagi . Sebab 25 November tahun ni jatuh hari khamis which is hari aku ngan laki aku kerja . So aku macam hmm takpala . Jenjalan esoktu jelah , sebab kami dua cuti hari jumaat ja . 

Esoknya , laki aku tanya , ' nak pergi mana birthday awak nanti ? ' . Aku macam ' ehh awakkan keja . Saya pon keja . Mana boleh saya cuti . Nanti bos bising pulak .' 

Laki aku cakap dia nak amik cuti . Aku memang sah sah tak boleh laa nak amik satu hari cuti terus . Tapi still aku plan nak berjalan jugak 25 November tu . So terus book hotel kat Feringgi . Book 2 bilik sebab nak bawak adik ipar aku yang kembar tu sekali . Before that of course la aku tanya depa dulu . Then masa tarikh tu depa tak sekolah lagi sebab dapat Kumpulan B masuk sekolah , maka jomlahhh haha . 

To be short , dalam 3 hari sebelum 25 November tu , aku search banyak tempat best area Georgetown . So why not aku terus book hotel area Georgetown ja kan ? Then apalagi , laju ja aku cancel book hotel kat feringgi tu , book hotel area Georgetown pulak . Ohh , aku book without payment la sebab pilih untuk pay kat hotel masa check in . And selalunya aku book kat Oyo Hotel ja setiap kali nak check in memana sebab tau semua murah murah dan  affordable . 

Petang tu , boss cakap dia nak cuti dua hari . Mintak aku jaga dan tengokkan office sebab dia nak balik Ipoh kampung wife dia . Maknanya dia cuti hari Rabu dan Khamis . Ahhh sudahhh , aku nak cuti Khamis ni . Aduhaii . 

Masa bos cakap tu terus spontan aku cakap aku nak halfday Khamis tu . Bos aku pulak masatu terus cakap ' haa okaylaa . Janji you ada masuk office tengok tengokkan staff kejab .' Fuhhh alhamdulillahhhh . 

So , hari yang ditunggu tiba hhahaha . 

Aku masuk halfday Khamis 25 November tu . Dari pukul 10 pagi sampai 1 petang . 

Laki aku memang dah cuti haritu . Dia settlekan barang barang aku packing malam sebelumnya tu masuk keta . Ambil adik adik ipar aku tu kat rumah mak mertua aku , ambil si Fatihah balik sekolah balik tukar baju apa bagai , ambil Aisya kat rumah pengasuh , then terus ambik aku kat bengkel tepat pukoi 1 petang hahahha . Bagus betull . 

So sebelum pegi Peneng , isi perut makan kat tempat mak mertua aku kerja area bengkel aku tu . Lepas makan terus gerak pergi Georgetown nak check in dulu . 

Dalam pukoi 3 petang jugaklaa check in , rehat kejab , pukoi 5 terus keluar meronda keliling Peneng setakat boleh hahahha . 

Sampai malam jugaklaaa . Balik hotel dalam pukul 10 malam lebih tu , makan sikit , terus lenaa . 

Pagi esoknya checkout pukoi 11 pagi kot , singgah beberapa tempat jugak usha view ,makan makan , dalam pukoi 2 petang , gerak balik Kedah balik . 

Puas hati boleh meronda macamtu lepas berapa lamaa tak meronda sebab PKP kann. Seronok anak anak boleh jenjalan . Alhamdulillahh boleh happykan anak anak jugak . Walaupun birthday mama , tapi buat anak anak happy , tu hadiah paling tak boleh mama lupa sampai bila bila . Agitewww cipta kenangan haha . 


Tak habis lagi berjalan . Gerak balik Kedah lajak pergi Pantai Merdeka singgah. Tengok pantai , tapi sayangg gila masa kami sampai hujan pulak renyai renyai . Tak boleh nak amik gambar tepi pantai la apa . Takpala. Makan jelahh kat situ kejab sebelum nak gerak balik Pendang kan . 

Before balik , since tak banyak gambar sangat , amiklahh gambar kat sini buat kenangan jugak . Anak anak masani dah letih sangat dah . Penat . Fatihah sampai dah muntah dalam kereta . So jomlahh balik ke sarang balik ahhahah . Sebab esoknya Sabtu aku ngan laki aku dah mula keja macam biasa balik . 


Penat memang penat tapi puas ! 

Bukan senang nak freekan masa , amik time bonding dengan anak anak , happykan depa bawak jenjalan . Selalu mama baba depa balik keja , hadap rutin sama ja . Ada kat rumah dah malam . Keluaq pergi keja pagi , balik ja dah nak gelap . 

Paling utama , thankyou kat laki sendiri la sebab sudi bawak anak anak jenjalan . Layankan permintaan bini nak vacay . Layankan bini nak kesana kesini . Dah la dia ja yang drive , Itupon kalau nak tau sampai ja Pendang lepas hantaq adik adik ipar aku balik umah mak mertua kat Kota Sarang Semut , aku merap laki aku jenjalan keliling Alor Setar pulak hahaha . Balik rumah dekat pukul 12 malam lebih jugaklaa . Esoknya keja . Tapi tak merungut pon lahai laki aku . 

I loveyouu suami 💜

Terima kasih hehe . 

Okay dahlaa takat ni . Penat dah nak taip haha . Panjang panjang sangat kang bukan hampa nak baca pon heheheh . 


13 comments:

  1. oo pantai merdeka tu wak dh smpi, dekat dgn Tanjung dawai kannn.. mcm dlm lagu tuuh 😅😅

    ReplyDelete
    Replies
    1. hhahaah yaa wakk . dekat dengan tanjung dawaii . dah sampai makan kat tanjung dawai ka belum ? hehe

      Delete
  2. Ya Allah sakan betul berjalan. Kaki tidak penat ke? Hehe harijadi awak sama dengan abah saya tapi sambut hari ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ehh yekaa ? wish happy belated birthday kat abah awak k ?

      Delete
  3. Hepi birthday, semoga diberkati...

    Seronok ronda tuuuu....

    ReplyDelete
    Replies
    1. thankyouu unclee . seronok laa sebab dah lamaa tak meronda cenni hahahah

      Delete
  4. Happy Birthday Cikdaa. Semoga sentiasa dalam rahmat Allah.

    ReplyDelete
  5. Happy belated bthday dik..seronoknye ronda2 utara.

    ReplyDelete
  6. cuci mata ronda ronda pun dah cukup seronok kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulahh tuuu . bosan dah terperuk lama PKP rituu hehe

      Delete