Monday 19 October 2020

Thankyou For Everything Sayang 😘

Hai . Assalamualaikum .. 



Harini aku cuti . 
Cuti sebab nak selesaikan masalah duniawi . 
Tapi Alhamdulillah , takkan ada satu pon masalah yang ada dalam dunia ni , yang tak ada jalan penyelesaian . 
Alhamdulillah dengan belas ihsan dan kasih sayang Allah , maka masalah yang serabutkan kepala pon dipenghujung jalan dah . Syukur Ya Allah . 

Dalam hidup , setiap hari , ada saja azam baru dalam diri . 
Aku cuma nak jadi baik . Nak baik dengan semua . Nak jadi baik dengan Allah . Sebab semua rezeki , Allah yang turunkan . Semua dugaan , penyelesaian kat Dia . Nak rezeki melimpah , kita kena abdikan diri kat Dia . 

Aku tak baik mana . Tapi aku cuba setiap hari . 
Biarlah tak baik dimata dunia , di mata manusia ,asal aku tahu apa aku buat , Allah tahu . Allah nampak , Allah yang adili . Aku tak perlu endahkan segala perangai dan perilaku manusia . 

Mereka nak memfitnah  ? Silakan . Andai itu betul sekalipon , aku yakin Allah tahu sebabnya . 

Mereka nak mengatur buruk ?? Silakan . Andai itu terjadi sekalipon , aku yakin Allah sentiasa nampak , Dia tak buta . Dia tahu menilai . 

Mereka nak merendah rendahkan atau memandang serong ? Juga silakan . Andai apa yang terjadi itu adalah seperti tanggapan mereka , aku yakin Allah tengah rencanakan sesuatu yang terbaik untuk aku . 

Untuk setakat ini , aku hanya ingin bersyukur , bersyukur kerana walau dalam keadaan ini , aku sentiasa ada suami yang memahami . Yang selalu menyokong . Yang tak pernah mengecewakan . Yang selalu membantu . 

Biar dia kurang dimata mereka , asal aku tahu dia sentiasa lakukan yang terbaik untuk keluarga . 


Setakat hari ini , Alhamdulillah aku bahagia . 
Bukan bermakna bahagia aku takdak lansung pergolakkan dalam rumahtangga , tapi bahagia sebab Allah hadirkan dia sebagai penghapus airmata yang selalu mengalir dimata aku bila selalu sangat fikirkan apa saja kata manusia terhadap aku . 

Aku tak lebih tak apa . Aku tak kaya tak apa . 
Asal aku tahu aku dah berusaha sehabis daya . Asal aku tahu suami aku juga ada nilai usaha dia sendiri untuk sama sama bangunkan keluarga . 
Cuma bagi kami masa . Tak mudah nak stabilkan sebuah keluarga yang baru sangat dibina . Asalkan sama sama faham istilah Tanggungjawab dan sama sama usaha kearah tu . Bukan hanya tahu mengambil kesempatan atas sesiapa . 

Sekurangnya aku tak membiarkan orang yang sepatutnya menjadi tunggak utama harapan keluarga tu diam dan bongkak dirumah . Usaha bukan hanya dibibir ya anak anak . Usaha tu banyak segi . Kalaulahh setakat usaha tu hanya dibibir dan angan angan tanpa apa apa , hanya mengharap rezeki jatuh dari langit , ya ! Rezeki tetap ada untuk setiap hamba Allah . Tapi kalau sedikit atau tak mencukupi , janganlah demand bukan bukan . Janganlah hidup tapi tak ukur baju dibadan sendiri . 

Ehh wait , aku tulis entri ni actually nak dedikasikan ucapan terima kasih untuk suami aku . Sebab dia sentiasa usaha . Dengan kudrat . Dengan kudrat itu aku jadi seperti hari ini . Dengan kudrat dia aku boleh pegi keja tiap hari , balik rumah semula dengan selamat . Dengan kudrat dia jugak segala aktiviti COD aku dia yang sempurnakan . Berpanas berhujan demi nak tolong isteri yang macam macam kerenah . 

Yang mana kudrat dia pada orang lain tu sangat tak bernilai . Takkan aku nak senaraikan satu persatu baru manusia tahu menilai mana kaca mana permata . 

Mungkin aku salah meluah . Kadang kala bergaduh , menangis , marah kecewa tu biasa . Yang tak pernah rasa hidup berumahtangga tu , jangan tahu bercakap ja . Lalui dulu . Baru tahu macam mana asam garam ada keluarga . 


 At last , taknak melalut bebukan . 

Tak baik membukak aib . 
Tak elok membuka pekung didada sendiri . 

Allah ada . Biar Allah yang buktikan . 
Biar Allah yang adili . 

Bahagia aku , aku tahu ukur macam mana . 
Sekurangnya , aku tak sentiasa makan hati macam macam . 
Sekurangnya , aku tahu suami aku bertanggungjawab . 

Walau tak cukup harta dunia dia bagi kat aku , 
Sekurangnya dia mampu jadi imam yang baik untuk aku . 

For my special husband , please tahu , no matter what happen , i will always support you . Whatever you do . Manapon awak pegi . Doa saya sentiasa iringi setiap langkah awak tanpa henti . 
Percayalah , doa saya Allah akan dengar dan kabulkan . 
Percayalah , apa yang saya angankan , saya akan dapatkan walau apa cara sekalipon . Saya pasti Allah bantu kita .

I loveyouu 😘

8 comments:

  1. Suami yang baik memang satu anugerah terindah dari Allah.
    semoga rumahtangga cik idaa sentiasa dalam rahmat-Nya.

    ReplyDelete
  2. wehh sapela x sayang laki., tapi ada kann., ahkak khannns., ;p

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaa kalau tak sayang laki then kenapa kawen??? ehh ??hahhaha

      Delete
  3. Alhamdulillsh ada suami yang baik.
    Doakan saya akan berkahwin juga dan dapat suami soleh.

    ReplyDelete