Thursday 17 October 2019

Takdir

Assalamualaikum .. 

Okay .. harini entri serius sikit .. haha .. 

Untuk yang kenal aku , tahun 2019 , tahun bermacam dugaan aku hadap .. 
Palingg jerih paling payah .. 
Palingg manis pon ya jugakk .. 

Okay , yang pahit dulu .. yang manis simpan last last entri .. haha .. 

Aku bercerai dengan suami pertama aku awal tahun ni .. 
Perit .. sakit sangat boleh tahan .. 
Pedih weh .. perkahwinan yang aku harap kekal sampai syurga , akhirnya membawa titik noktah .. 
8 tahun hidup aku dengan dia berakhir macam tu ja .. sesiaa .. 
Jodoh setakat tu .. tapi sumpah , perit sangat berpisah terutamanya bila anak anak terpaksa berpisah jugak .. 

Mujur dia nak jaga anak .. 
Bukan senang nah nak bangkit dari kisah tu .. 
Yang selalu bergantung sepenuhnya pada dia , lastly kena paksa aku untuk berdikari sendiri .. 
Seksanya Allah saja yang tahu .. 

Masa tu , diawal memang sukar sangat nak biasakan diri .. 
Satu satu rintangan aku hadap .. 
Satu satu dugaan aku telan .. aku hadap aku tempuh dengan penuh tabah .. 
Penuh sedar diri .. penuh liku duri .. 

Siapa ja yang ada masatuu ? 

Waktu tu jugak aku diuji dengan dugaan paling besar dalam persahabatan .. 
Aku sedar dunia sekarang , sangat susah nak letak percaya pada seseorang .. 

Taknak cerita bab tu , sebab lebih pada membuka aib sendiri .. aku tak suka mengaibkan orang lain jugak .. 

Cukup aku kata , dengan benda tu jadi , sampai sekarang aku pilih untuk kecilkan circle aku dalam berkawan .. 
Aku jadi sangat memilih .. 
Sangat prejudis .. 

Prinsip aku mudah , kawan tak ramai takpa , asal yang ada yang berkualiti .. 
Tupon berapa kerat ja ada .. 
Tupon aku tak beriya sangat cerita luah itu ini . 

Bagi aku , kawan bukan keperluan sangat pon sekarang .. 
Selagi ada ja yang sudi berkawan , aku okay .. 
Yang sekadar nak singgah untuk tambah beban , tambah luka kat hati , aku mohon dengan hemah agar jangan dekati aku .. 

Aku serik . 

Okay cukup takat tu pasal kawan .. 

Pasal penceraian .. 

Sapa ja yang kawen nak bercerai .. takdak weh .  
Aku tak salahkan bekas suami .. 
Aku tahu dia dah lakukan yang terbaik sepanjang jadi suami aku .  
Aku tahu dia macam mana .. aku tahu serba serbi pasal dia .. 
Tapi macam aku kata , jodoh setakat tu .  Aku redha .. 

Aku ikhlaskan sebab ironinya aku yang tekad dengan keputusan tu .. 
Hibanya bila teringat tu Allahu .. 

Tapi percayalah , ini untuk kebaikkan kami berdua .. 
Dunia Akhirat . 

Sumpah Demi Allah , tak pernah sikit pon aku benci dia .  
Dari dia aku belajar erti hidup .. 
Erti tanggungjawab .. 

For you ex husband :: 
Aku tau aku bukan yang terbaik .. 
Ada yang lagi baik lagi better dari aku Allah takdirkan untuk hang nanti .. 
Aku percaya tanggungjawab hang pada Faryana ngan Faryani sangat tebal .. kebal .. 
Aku yakin pasal tu .. 
Thankyouu for everything .. 
Maafkan segalanya yang aku buat .. salah silap .. segala kekurangan yang tak pernah damai dan tenangkan hang .. 
Sumpah , aku takkan benci hang .. tak pernah .. 
Takkan sesekali nak berniat benci hang .. 
Aku doa hang jumpa yang terbaik .. 
Aku doa hang bahagia dengan anak anak .. 
Aku cuma mintak satu ja , jangan pisahkan aku dengan anak anak .. sebab walau aku tak berhak bahagiakan depa , depa tetap anak anak aku .. 
Allah jugak yang tau betapa sayangnya aku kat depa .. 

Guys , cukup dulu sampai sini .  
Lain entri aku story lagi  .. 
Ni pon gagah panjang lebaq .. 
Tak larat nak membaca pulak hampa nanti .. 

Bye . 
Till next entri . 

No comments:

Post a Comment