Monday 21 October 2019

Peluang Kedua

Hai hampaa .. 
Kemainn hah tajuk haha .. 

Okay , last entri sebelum ni aku story pasal cita sedih aku kan .. 
Dalam pengakhiran tahun hehujung tahun 2019 ni , alhamdulillah aku dah pon kawen balik .. 

Ehh bukan dengan suami yang sama la .. 
Alhamdulillah tak tempuh struggle zaman menjanda lelama .. 

Alhamdulillah jodoh cepat sangat sampai .. 
Tak daya rasa tempuh hidup janda penuh cabaran .. 

Alhamdulillah even kenal tak lama , tapi insyaa allah aku yakin suami yang ni mungkin yang terbaik untuk aku .. 


Memanglaa orang kata baru lagii kan .. 
Tak nampak ketara lagi apa yang kurang apa yang buruk .. 

Tappa guys , aku sedia dah .. sebab sebelum aku setuju terima dia sebagai suami pon , banyak kali aku timbang tara .. 
Aku bawak jumpa abah aku .. 
Aku mintak pandangan abah .. 
Aku kenalkan dengan mak .. mintak restu dedua .. 

Alhamdulillah smooth jaa .. 
Aku terima dia atas banyak sebab .. 

First , sebab dia sangat sangat sayangkan aku .. 
Aku tatau kenapaa .. dari awal dia kenal aku , dia bersungguh menangi hati aku .. 
Dari awal aku nampak usaha dia nak halalkan aku .. 
Amik hati aku sungguh sungguh .. 

Mungkin banyak kurang dia kat mata orang lain . 
Tapi bagi aku cukup dia bertanggungjawab atas aku ,aku dah cukup syukur dah .. 

Second , sebab dia terima anak anak aku macam anak anak dia .. 
Even dia tak pernah ada anak , tapi cara dia amik hati anak aki sangat sangat halus .. 
Anak aku sayanggg sangat kat dia .. .
Pantang kalau nampak ja dia , mesti anak aku happy gilaa .. 

Allah , syukur lagi kat situ .. 


Third , sebab cara dia jaga aku melebihi diri dia sendiri .. 
Dia sanggup bersusah payah demi aku .. 
Sejak kenal aku , fokus dia hanya pada aku .. 
Apa yang dia buat , dia fikir aku .. 

Apa saja yang dia lakukan untuk aku , semua buat aku yakin yang dia mampu bahagiakan aku .. 

Serius , aku ambik masa sebelum dia bebetul nak aku jadi isteri dia .. 
Aku nak dia tau aku tak macam perempuan lain .. 
Aku tak sempurna .. 
Tak cantik .. tak pandai .. takdak yang menariknya kat aku ni ..
Aku just takot dia menyesal one day kalau dia peristerikan aku .. 

Alhamdulillah , hati dia kebal , macam macam aku uji , macam macam perangai aku dia hadap , dia tahan dia sabaq .. 
Aku respect sebab tak pernah ada lelaki sesabar itu dengan aku .. 
Aku ingat lagi , saat aku down sebab lansung kering poket aku tapi at the same time aku nak balik jenguk anak anak , dia usaha carikkan duit untuk aku .. 

Aku nampak usaha dia nak bahagiakan aku .. 
Allah , syukur .. 

Pada yang mungkin tak berapa nak faham , mungkin akan pikir aku ni desperate kan ..
Macam tak boleh hidup kalau tadak jantan dalam hidup aku .. 

No bukan macam tu .. 
Aku tak pernah bangga kenal ramai laki dalam hidup aku .. 
Tak pernah walau sekalipon .. 
Tapi , salah aku sebab aku terlalu ramah . 
Aku jenis cepat beri hati .. 
Cepat sayangg.. 

Atast kalau tak menjadik , aku down .. 

Hmm , its enough .. 

Cukuplah aku dah sah jadik isteri dia , 
Even aku ngan dia jauh .. 
Sebab dia kerja kat Peneng .. dalam pulau pulak tu .. 
Aku ni kat Perlis sini dengan mak ngan adik aku .. 
Kesian dia tulaa berulang balik kalau ada cuti .. 

Pantang cuti ja mesti cari peluang balik jumpa aku .. 
Jumpa anak .. 
Allah .. sumpah aku terharu .. syukur dapat miliki suami macam tu .. 
Sebab aku tak pernah duga nak dapat suami yang sebaik dia .. 


So guys , let me introduce you , 

This is my Husband . 
Muhammad Syafizi bin Abdul Ghani .. 

Biasa biasa ja guys , 
Tapi cukup sekadar boleh bahagiakan aku ngan anak .. 
Itu dah memadaii .. 



Andd , since blog aku ni takdak gambaq aku , 
Aku belanja sekeping .. 

Muahahahhahaah ... 


Okay guys , till next entri .. 

Assalamualaikum .. 



No comments:

Post a Comment