Sunday 27 October 2019

PJJ

Haa kau tajuk ..hahaha ..

Okay , kalau hampa nak tau , lepas ja aku nikah dengan suami baruni ,
Aku dengan dia stay jauh jauh .
Dia stay kat dalam pulau Peneng sana , aku pulak stay Perlis sini ..
Dia stay kat hostel company and aku kat sini stay rumah sewa sekali adik ngan mak aku ..
Jadik memang jarang la citaa dia nak tunggu dia cuti baru balik kan ..

Percintaan Jarak Jauh , biasaalaa ni kan ..haha ..

Untuk aku sendiri , bendani macam benda baru jugaklahh ..
Bukan nak mengunkit , tapi kalau hampa nak tau ,
Dulu aku dengan ex husband mana pernah jauh ..
Tak pernah weh ... sekalipon tak pernah ..

Tu aku kata benda ni macam benda baru ah bagi aku ..
Nak biasakan diri lagi ..
Maklum baru lagii kennn ... hahaha ..
Mood pengantin baru pon tak hilang lagii hahah ..

Kenapa PJJ ?
Well , dah dia keja sana ..
Takkan nak suruh dia berenti pulak kan .
Gaji dia kat sana boleh tahan jugak ..
Sayang la kalau berenti semata mata nak dekat ngan bini ja ..

Kenapa aku tak ikot laki ?
Haa hampa mesti nak kata sepatutnya memang kena macam tu kan ??

Dakk , aku pon keja sini ..
Bukan takleh nak tinggai , tapi tulaa ..
Sayang jugak nak tinggai keja ni ..

Sebab memang kena dengan minat sama kot rasa ..
Ka sebab team kat sini best best ?
Ka sebab satu team ngan mak aku ?
Hahahaha aku pon tak tau ..
Tapi memang aku sayang la keja ni walau tak la seberapa sangat lagipon ..

So , sampai bila nak PJJ dengan laki ?





Pheww , janganlaa tanya aku soalan tu ..
Hampa kalau tanya aku, rasa macam nak ja dia selalu ngan aku hari hari ..
Dia suka tolong aku itu ini ..
Boleh diharap .. rasa kalau ada dia ringan keja aku .
Rajin melayan anakk ..
Hmmm .. Insyaa Allah one day nanti kami stay together ..
Ameen ..

Ni pon pantang ada cuti , mesti timboi dia depan pintu rumah ..
Rindu tu tak payah cakaplah , memang sedia sedia dok terbayang ..
Takleh sunyi sorang sikit , mesti teringat ..
Allahu , macam orang baru nak bercinta balik rasaa ..
Gamakk tulaaa kan .. hahaa ..

Lagipon aku rasa , aku tak boleh nak jauh dengan dia ..
Sebab orang lain kalau jejauh sweet ja ..
Rinduu ja sedia ..

Aku ni lagi jauh banyak perangai aku buat ..
Punya nak perhatian ..
Keja nak merajukk jaa .. keja nak memerap ja ..
Kesian dia la sebab dahlaa jauh , keja pulak .
Jadik tambah keja nak memujuk aku ..

Bila dia balik depan mata , takdak pulak nak carik pasal ..
Dah kenapa perangai macam ni aku taktau laa ..
Aku sendiri tak faham diri aku ..
Jadi hampa jangan tanya kenapa aku punya mengada mintak perhatian tu cemana .
Overload sangat .. kadang over ..
Kalah anakk hahahahahahah ...

Jejauh dengan suami ni , aku harap satu ja dari dia ..
Aku cuma nak dia selalu ingat dia ada aku , ada anak ..
Aku tau hati dia kuat ..
Aku tau dia kerja keras untuk aku ngan anak ..
Aku hargai pengorbanan dia setiap saat aku ada ..

Doa aku , biar dia terus dilimpahkan rezeki melimpah ruah .
Selalu sihat tak sakit ..
Selalu jaga diri sendiri .. berdikari macam aku berdikari kat sini ..
Selalu dipermudahkan segala urusan dia ..

Allah ja tau perasaan sayangg aku tu kat dia macam mana ..

Harap Allah redha dan rahmati kami sampai ke akhir nafas ..
Ameen ..

No comments:

Post a Comment