Thursday 20 July 2023

Quality time with Love ❤️

Assalamualaikum and haiii hampaaa . 

Ekceli nak menulis entri ni dihari kejadian lagi which is Sabtu lepas . Tapi tulahh tak menyempat haha . 

Iolls busy ya . 
Musim agaknya , satu family tak sehat . 
Start dengan si Aisya selsema , terus jangkit kat Fatihah , then dah kena jugak kat Alisa kecik tu . 

Pheww , mama depa takdan tarik nafas okayyyy . lepas sorang sorang . Naseb baik sikecik Alisa tu bila demam ka tak sehat ka apa (even sihat sekalipun) dia merap Baba dia ja . 

Gigih baba dia even baru balik keja pon , tetaplah layan anak anak . Layan merap anak anak . Mandikan la dodoikan lena la . Si Alisa tu bila tak sehat susah nak lena ,tambah lagi selsema , haih hidung tersumbat kan, susah nafas then kena sedut selalu . Lagi la merap dia lain macam . Tak boleh tinggal lansung . phewwwww . 

So ni cerita sabtu lepas , lakiku ajak bawak anak anak pegi taman . Lama sangat dah tak bawak anak anak keluaq rumah . Kami jarang keluar kalau tadak hal . Kalau ada hal sekalipun , selalu lakiku yang keluar setelkan   

Aku on ja . lepas lunch , aku suruh anak anak masuk lena dulu . Takmau kang keluaq ada yang tertido pulak kan . So lepas lunch , Aisya memang lena . si Fatihah taknak lena pulak sebab nak siapkan homework dia . Dah siap homework dia mewarna pulak , haih . susah hattu sorang nak tengok dia lena petang . jarang sekali . 

Aku gigih susukan Alisa bagi dia lena . Dah lena tinggalkan dia tido ngan Baba dia , pastu aku settlekan dapur , kemas mainan bebudak ni , ( bebudak ni main memang ruang tamu seluas alam tu jadi macam tongkang pecah ya), then pilih asing sesiap baju bebudak ni nak pakai keluar main petang kang . Dah setel sapu sampah mop bagai , aku pon terlelap la jugak haha . Si Fatihah tu ja berjegil mata mewarna . 

Petang tu aku terjaga pukoi 5.20 petang . So suruh Fatihah kejutkan Aisya bawak dia mandi . Aku pulak bagi Alisa mandi dulu , siapkan anak anak semua , baru aku mandi then siap . Last baru lakiku siap . Selalu dia memang akan tunggu aku siap mandi dulu baru dia akan mandi then siap sebab tahu aku memang amik masa nak bersiap walau sesimple mana pon aku haha . 

Laki aku bawak pegi taman yang jauh sikit dari rumah , taman tu besar sikit , luas , macam macam ada . Anak anak aku pon suka . 


Percayalah , si Fatihah ngan Aisya tu kalau main taman ni , memang ralit ya . Sementara menunggu anak anak main sambil perhatikan depa berlari main kesana kesini , tengok si Fatihah pening layan lasak si Aisya haha , aku , laki aku ngan Alisa duduk kat satu sudut yang jelas nampak bebudak tu . 

Sempatlah laki aku beli satay ikan dengan rojak buah yang ada peniaga kat taman tu jual . Bebudak berdua tu kalau main memang offer makan pon depa takmau nahh . haha . 

tengoklah sikecik tu dengan cubaan nak merangkak atas rumput haha . dia memang anak bapak betholl ya . semua nak dengan Baba . haihhh . 

nampak muka tak manis budak kecik tu ? takpuas hati latuu mama baba tak lepaskan dia bebas meneroka rumput rumput tu . sebab semua benda dia pegang nak dimasuknya dalam mulut , sudahnya muncungg merajuk , alahaii . hahaha


Sudahnya dekat pukul 7 petang jugak aku kerah bebudak tu berhenti main . Kalau tak paksa , mana mahunya depa berhenti . Kena paksa , umpan nak beli aiskrim , baru memasing nak balik . 

Nampak ? jarang nak keluar rumah . sekali keluar anak anak enjoy sangat laa . Ke taman pulak , tempat favourite depa la tuu . 

Balik tu lepas makan malam , memasing dah lena awal . Penat main kat taman petangtu agaknya . Mama depa sibuk membasuh baju pulak memalm dengn tenangnya . 

Selang dua hari lepas tu , mama baba layan anak anak merap tak sihat pulak tu . Itu yang entri bertangguh sampai ke harini haha . Alasan ann hehe . 

Okag guys , till next entri . Thankyou baca guys .

1 comment:

  1. Time yg kita spend utk family especially mmg yg terbaik.. healing pun ye jugak..

    ReplyDelete