Friday 30 June 2023

Salam AidilAdha

Assalamualaikum hampa ☺️

Alhamdulillah , harini khamis , 29 Jun 2023 , jatuh sebagai peristiwa sempena kemenangan orang menunaikan haji kat Mekah , Hari Raya Korban . 

Untuk keluarga kecil aku , bagi kami tiada sambutan meriah seperti kita meraikan hari raya puasa . Keluar menziarah beraya pon tidak . 

Dari awal hari bangun , aku cuma masakkan anak anak makan sarapan lepastu biarkan depa buat keja sendiri . Main , melayan Alisa main , tolong sepahkan rumah dan yang sewaktu dengannya haha . 

Hingga ke lepas asar , sebab dok scroll FB , IG, memasing update story menu raya memasing , aku jadik terliur pulak . Makanya lepas asar aku terus ajak laki aku keluar carik barang dapur sikit untuk masak something yang ada vibes raya korban ni , haha . 

ohh , ini budak kecik dah pandaii tauu tengok kamera bila bergambaq , mama dia gerammmmm ja nak gigit gigit pipi bambam dia haha . Sukalahh dia tu, boleh keluar rumah kan amik angin luar . Goodgirll niii 😘

Tak kemana sangat pon . Pegi Econsave, beli barang then balik . Ikutkan kelmarin dah keluar nak beli barang , tapi bila sampai tengok parking full , phewwwww , kami patah balik meronda ajalah hahaha . Dalam meronda tu menyempat ya singgah pasar malam , beli kuih raya yang pack kekecik tu , 5 bekas rm20 . Jadiklah kan dari takada haha . 

Jadiknya sampai rumah dah dekat 6.30 petang , teruslah masuk dapur proses memasak. Maka terhasillah nasi daging , daging air asam dengan dendeng daging pedas . Bertambah tambah laki ngan anak anak aku makan ya . Licinn nasi daging aku masak . Happy tauu bila masak semua anak beranak suka . hehe . 

ini last pinggan laki aku haha . Sebelum tido dia bantai habiskan nasik , gasaklah yang , asalkan awak kenyang , gittewwwwww hahahaha . 


Sekali sekala makan daging marbeles jugak ehh hahhaahha . Aku sangatlahh jarang makan dan beli daging ya . Selalu ayam ikan telur ja hahah . Ini menu keluar setahun sekali ja acilah kan . 

Okay guys . Aku nal up gambar raya sefamily tak ada sebab kami memang tak kemana . Makanya aku up balik gambar raya puasa lepas , aci la eh hahhaa . 

Selamat Hari Raya AidilAdha hampaa πŸŽ‰





Till next entri guys πŸ’•

4 comments:

  1. salam aidil adha di sini.. :-)

    ReplyDelete
  2. Salam Aidiladha ye..Cuti sehari je..Kalau tak amek cuti lagi, memang kat rumah aje senang..ehheehe

    ReplyDelete
  3. Selamat menyambut hari raya aidiladha 1444 H

    ReplyDelete
  4. salam eidul adha! sedapnya nasi daging tuuu and ur family pic in grey OOTD tu so nice!!!

    ReplyDelete