Sunday 28 March 2021

Perangai

Hai guys . Lama aku tak menulis kat sini . Banyak gila story nak luah kat sini tapi macam biasalahh alasan aku yang biasa hampa dengar , aku is busy 😅😅

Okay , harini sis nak tulis pasal perangai . 

Perangai baik atau buruk ? Both ! 

Perangai ni datang dari mana ? Dari dalam diri sendiri ka atau pengaruh dari orang sekeliling ? Or perangai ni sebenarnya boleh jadi dari keturunan sendiri ? Turun temurun ? Haha dah macam cakap pasal saka pulak turun temurun 🤣

Lets cakap pasal aku . 
Perangai aku menduga sebenarnya . Yang mana kenal aku tu tahulah . Lumrah anak sulung , aku keras kepala . Ego tinggi tapi sangat senang mengalah . Tak ni bukan puji diri sendiri . Ni aku cerita pasal aku . Haihh . 

Apa lagi perangai aku ? Aku suka mintak pendapat orang . Nak buat apa apa aku selalu mintak pandangan orang lain dulu . Tapi tulaa , kebiasaan yang jadi jaranggggg aku nak ikut pendapat tu kalau tak masuk dengan kepala otak aku haha . So macam tak guna mintak pendapat orang kan ? 🤣🤣

Sekarang aku nak tanya hampa pulak . 
Let say , kalau perangai mak tu , menurun tak kat anak ? Consider ya la kan ? Sebab anak . Contoh mana lagi dia nak ikot kalau bukan mak ayah dia . Tapi biasanya bagi aku , perangai ni sebab pengaruh jugak . 

Contoh kalau yang besarkan hampa dari kecik sampai besar tu bukan mak ayah hampa , then perangai hampa tu more pada sapa ? Posible tak kalau still perangai mak ayah tu menurun kat anak anak ? 

Haaaa whyy aku rasa serious nau ? Macam complicated pulak . Nak explain pon dah jadi bengong nak olah ayat 😅😅😅

Actually , pasal perangai ni keep bermain dalam otak fikiran aku . I just dont know why . 

Aku selalu overthiking kalau perangai aku hat aneh aneh tu menurun kat anak anak . Or maybe perangai aku yang tidak tidak sekarang ni maybe sebab menurun perangai mak abah aku dulu ? 

Heyyy banyak nau mengarut ni . 
Mengarut tapi still nak jugak ambik tahu haha . 

Or else , perangai kita ni too strong tak eh nak ubah sekelip mata ? 

Guys , ulas jab boleh ? Aku bengong dah hahahaha. 


notadariNH : perangai cemana pon kita , make sure yang baik baik jelah anak anak ikut . Yang aneh aneh tidak tidak bukan bukan tu haraplaa anak pejam mata tak nampak . Maluuu kat anak 🥴😅


No comments:

Post a Comment